CITAT (Felix matte @ 03-07-2006, 23:56)
CITAT (pejori @ 03-07-2006, 23:35)
CITAT (Felix matte @ 03-07-2006, 23:02)
Min planta är ca 3,5 år gammal... står i vanlig rumsvärme (+22 -24° året om) i ett hörn av rummet dit solen aldrig når.
Den får vatten kanske en gång i månaden vintertid och nån gång då o då
vår och sommar (när jag kommer ihåg att den finns där i arbetsrummet

)
Så fin färg din hade Rossi...min är bara helgrön.
min med....

´Måste vi skaffa växthus bara för att få lika fin färg på den (som Rossi)... eller?

Ja, jag tyckte nog att plantan på den förra bilden här i tråden var väldigt grön!

Men det kanske har med ålder att göra? Eller så är det helt enkelt så att det finns olika varianter.
Min planta har jag köpt en gång i tiden på Paletten i Malmö. De har en jättestor Nattens Drottning. Ja, hur stor kan den vara ...? Kanske 10 meter hög och några meter bred. När den ska blomma så går det ut meddelande på lokalradion och man kan komma till växthuset mitt i natten och titta. Tyvärr har jag missat detta varje år .... Och så vill jag på något sätt få den underbara upplevelsen med min egen Nattens Drottning! I alla fall, de tar sticklingar från den här stora Nattens Drottning och säljer och det är alltså så jag har kommit över min.
Men som sagt, jag åker till Kina och Tibet i över två veckor i augusti och ska vi slå vad om att mitt monster blommar då!!??