Tack Cilla för bra tips o fina bilder. Jag verkligen längtar till frukthäcken är på plats! Har varit in på Zetas (som ligger i skärholmen va?) hemsida nu och de verkar ju ha ett stort sortiment av frukträd. Vore spännande om man kunde ha ett spaljerat sk "familjeträd" med olika sorters äpplen på men det kanske är svårt om de växer i olika takt eller så. Som jag tror nu kommer vi att försöka sätta ett "palmett med raka grenar" (tänk vad man lär sig av internet o bra tips:P) och det borde ju annars gå att få tag på i nån av plantskolorna i krokarna annars tar vi en liten utflykt till Zetas. Vet du vilken tid på året som det är bäst att plantera? Som det ser ut nu så kommer vi att hinna fixa till den delen av trädgården till höst och då kanske kunna plantera i slutet av augusti början av september eller så eller är det en dum tid? Vi ska först flytta häckplantorna som står där och plantera dem på ett annat ställe och sen plantera fruktträden där häcken stått.
Det här med den nya jorden som jag skrev om är väl egentligen mest att göra sig av med de fula skräpbuskarna som står där nu och sen plantera lite nya saker men själva jorden i sig är nog rätt OK men jag tänkte ändå passa på att försöka jordförbättra när jag ändå är igång. Ska verkligen bli himla kul att få fason på denna del av trädgården eftersom det ligger ut mot gatan och nog kommer att göra det roligare varje gång man kommer hem o rullar in på garageuppfarten.