Kan inte förstå varför ämnet sex är så himla laddat och intressant.
Som jag brukar raljera med folk som är porrkonsumenter, kan inte förstå vad porr ska vara så intressant för. Varför inte skaffa sig ett sexliv IRL.
Och inte förstår jag vad det skall var så intressant att rota i folks sexuella läggning och ha åsikter om det. Såtillvida att det inte är pedofili eller våldtäkt där ens sexuella preferenser skadar någon annan, så får väl var och en göra som de vill. Vuxna människor äger rätt att sköta den detaljen med en likasinnad som de behagar.
Kärlek i en par-relation finns ju oavsett vad, och åt vilket håll man än svingar så att säga. Det kan ingen vigsel i världen ändra på.
En vigsel borgerlig eller kyrklig är i grunden ett affärsavtal som justerar en massa rättsliga saker med automatik vad gäller egendom, arvsrätt och förmyndarskap av barn försäkringsavtal och en massa annat. Att man samtidigt ingår äktenskap under högtidliga och cermoniella former är ju mera en tradition.
Har man inte ingått äktenskap så får man skriva en massa papper för att uppnå samma sak och i vissa fall går det inte. Det gäller både hetero och homosexuella. Fast att kalla det diskriminering, det vet jag inte.
Det finns nog mycket annat som jag ser som diskriminerande av homosexuella.
Och man har rätt att tycka precis vad man vill. Man får hoppas bara att man har förstånd att inte uttrycka allt vad man tänker eller åtminstone formulera det hela på ett sätt som inte sårar andra.
Och att tala om för andra vad de skall tycka, det är aldrig bra.
Bättre att säga så här tycker jag därför att.........
|