Rätta mej om jag har fel men var det inte hannele som skrev i en annan tråd.. Visst är det bra att få informatiom om listor, man inte skulle skriva på själv?
hmmm.. jag vet inte riktigt om jag skulle vare sej skriva på eller inte skriva på just den här listan som denna tråd handlar om, eftersom jag inte har sett den, men det var bara en tanke som slog mej.
Alltså det här är inte några lätta frågor, och jag tycker att det är lika fel att försöka påtvinga någon att inte skriva på som att skriva på! Det viktiga är att man verkligen tänker till och vet var man står så att man kan argumentera för sin egen åsikt. Inte plantera åsikter hos någon som inte vet och väljer utifrån någon annan. Jag respekterar att det finns präster som inte kan viga homopar utifrån sina värderingar och övetygelse. Jag tycker att det är rätt att inte dessa präster kan tvingas till att göra det som helt går emot deras tro. Och lika fantastiskt tycker jag det är att det finns präster som helhjärtat och gladeligen viger de som älskar varandra oavsett kön.
(och ja, jag vet att inte denna tråd handlar om det jag kommer att skriva nu men jag gör det ändå..) Men något jag inte respekterar är par som kommer till vigselsamtal (oavsett läggning) och säger till prästen att inte prata så mycket om Gud, för det tycker dom är jobbigt.. sök dej någon annastans för att gifta dej, tycker jag. Det skulle vara som att gå till doktorn för att man har ont i magen, och säga, prata inte för mycket om min kropp är du snäll för det känns inte bra.. kanske inte riktigt samma sak men nästan..
Ajöken!
--------------------
|