Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> fuchsiakris
          ettenna
          Inlägg 09-07-2006, 13:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 56
          Medlem nr: 5 480

Jag köpte tidigt i våras sticklingar av fuchsia - lite olika sorter. De har växt till sig hyfsat - tror jag - blivit ca 2 dm höga och grenat sig.
          Nu börjar dock problemen.
          Bladen bara rasar av. Hela tiden. Vad gör jag för fel. Vattnar jag för mycket då jag inte låter jorden torka upp - eller vad.
          Det har kommit blommor på dem. Ska jag låta de sitta kvar eller knipsa av dem.
          Hjälp mig!!!! sad.gif

--------------------
          Odlingszon III Stockholms skärgård

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-07-2006, 12:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (ettenna @ 09-07-2006, 14:16)
          Jag köpte tidigt i våras sticklingar av fuchsia - lite olika sorter. De har växt till sig hyfsat - tror jag - blivit ca 2 dm höga och grenat sig.
          Nu börjar dock problemen.
          Bladen bara rasar av. Hela tiden. Vad gör jag för fel. Vattnar jag för mycket då jag inte låter jorden torka upp - eller vad.
          Det har kommit blommor på dem. Ska jag låta de sitta kvar eller knipsa av dem.
          Hjälp mig!!!! sad.gif

angående ditt blad av fall låter det som om för mycket vatten . plantera om dom och sen sätt dom i en kruka med hål å sne ett lager med leca sen vattnar du så att dte torkar upp bara på ytan å eventuellt sätt den lite i skugga .
          bara det intte bler stående surt vatten då dör den men dne kna ta mycket vatten men bara det hinner rinna veck

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 23:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon