CITAT (Ralf @ 11-07-2006, 09:05)
citat ur artikeln
"Under 2005 registrerades 593 personer för partnerskap.Av dem var 349 kvinnor."
Alltså jag trodde man måste vara två för att regga ett partnerskap...
Verkar aningen rubbat ja...det enda jag kan tänka mig är att någon blivit registrerad två gånger, dvs, registrerat sig som partner, "skiljt sig" och sen registrerats som partner igen med någon annan. Och att statistiken då blir sådan.
Coolt med de heterosexuella som vill använda partnerlagen, det är ju en ofarlig och kul form av civil olydnad

Eller, inte. (Jag vet ju inget om fallet).
Påminner om herr busschaufför som under stingande tropiska solhetta var tvungen att köra i långbyxor. Shorts var inte "reglementsenligt". Kjol var däremot reglementsenligt (underförstått för damer, tydligen), varpå herr busschaufför glatt iklädde sig kjolen bara för att jävlas. Blev ett sabla liv

(Underligt det där att kvinnor numera kan klä sig i herrkläder utan mycket liv, en man kan däremot inte klä sig i kvinnokläder, då är han "pervers", "sjuk i huvudet" och en massa annat. Kanske säger en del om samhället, för den som vill vara djup. Vill för ordningens skull påpeka att jag själv aldrig känt behov av att klä mig i kvinnokläder, de flesta ser dessutom inte speciellt bekväma ut

)