Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vinäpple, någon som vet något mer
          Jan af Lisö
          Inlägg 12-08-2003, 10:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 348
          Medlem nr: 122

När jag besökte i helgen en plantskola, så såg jag en äppelsort som jag aldrig har hört om tidigare, hette vinäpple (eller något liknande ??) och var ympat på A2. På bilden var äpplet rosa inuti och enligt informationen på lappen kunde användas även som ätäpple.

Jag tyckte det var "häftigt" med ett äpple mer rosa kött.

Är det någon här som vet något mer om sorten ? Jag har ingen plats för ännu ett A2 träd, men en ymp eller dvärgträd vore intressant.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Jan af Lisö
          Inlägg 14-08-2003, 09:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 348
          Medlem nr: 122

Mina kunskaper i finska är alltför dåliga för att inse att Veiniöun är samma som vinäpple. Men nu har jag hittat det.

Om någon vill köpa det omedelbums, så fanns det tre stycken på Ösmo Plantshop i helgen, dessvärre på A2. De borde gå att få tag på i alla butiker tillhörande Trädgårdsringen.

Frågan är vem som säljer ympar, då jag skulle väldigt gärna ympa någon gren på mitt Säftaholm med Vinäpplet. Har inte plats med ett A2 träd till. Däremot på dvärgstam vore det ytterst intressant.

Vad gäller Blomskvists så har de flera intressanta sorter, t.ex äpplen med päronsmak.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 01:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon