CITAT (Tezzla @ 13-07-2006, 10:52)
CITAT (Klura @ 13-07-2006, 10:17)
Enligt sån där homestyling så verkar det som att det ska stå tre exakt likadana krukor (helst fyrkantiga) med tre exakt likadana gröna växter i.
I köket ska det stå några fräscha kryddväxter på köksbänken och på ett lämpligt ställe placeras en stor jäkla skål med citroner.
Det verkar höja priset med 100000 spänn.
Glöm inte några höga vita liljor oxå... :P

Ja, precis så! Dessutom ska allting som ligger framme bort. Det får inte ligga en tidning på köskbordet (om det inte är en dyr, glassig tidning om konst förståss) och alla arbetsytor i köket ska vara kliniskt tomma på saker. Enligt mig, känns detta inte naturligt. Finns väl inte ett hem där det inte ligger någonting framme? Det är inte hemtrevligt med helt tomma ytor.
Haha, du slog verkligen huvudet på spiken. Exakt så sa hon. Helst ville hon hänga upp vitlök och spansk peppar överallt i köket. Och våra köksredskap skulle bort (usch usch, sådant vill man inte ha i köket

) Istället skulle vi hänga dit exklusiva magasin (för sådana har vi ju i drivor

)
Självklart har vi lyssnat på var hon har sagt. Allt håller vi inte med om, men hon gav en hel del bra tips. Jag är absolut inte arg eller irriterad på henne. Hon sa sin uppriktiga mening och det uppskattar vi. Jag kan hålla med om att växterna bör spridas ut. Men att de är för många...det håller jag inte med om
Och därav mitt inlägg här, som mest skulle vara lite lustigt, för jag är helt övertygat att ni håller med mig om att det inte går att ha för många växter...med glimten i ögat.