Oj, vad många svar jag fick, och bra också!

Har läst igenom alla men orkar tyvärr inte svara på varje, men tack ska ni ha för tipsen!
Fått lite svar från andra sidor också, och de flesta är hyfsat överens, förutom några småsaker som skiljer sig...
I varje fall kan jag säga att det, om jag nu beslutar mig för att skaffa katt (vilket inte alls är säkert ännu), blir två innekatter, som jag kommer ta promenader med i sele/ett sånt där koppel där man kan justera räckvidden. Och kattlåda it is!
På helgerna kommer de få följa med mig hem till landet där det i princip gälelr samma saker för dem som i stan, kanske att de får vara ute mer då.
Första tiden är det troligtvis mest buss som gäller när jag tar med dem hem, för det är oftast med buss (ca 45min) jag tar mig ut dit, och jag vet att det ska gå bra.
Men jag tänkte bara lite rent praktiskt på hur det ska gå till, med frakten so to speak: i regel har jag rätt mycket packning med mig på bussresorna- ska jag då behöva ta med mig TVÅ kattburar också? Eller hur går sånt till? Kan man ha en stor istället? För det är väl ett krav med bur för att de ska få åka med på bussen gissar jag?
Detsamma lär väl gälla för bil, som det kommer bli så småingom, men det blir ju onekligen inte lika klumpigt som at tula på med dem på bussen.