Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Okänt träd, någon som vet vad jag har?
          Blomstersmurfen
          Inlägg 08-07-2006, 07:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 471
          Medlem nr: 1 162

Jag har ett litet träd som fanns när jag flyttade hit, som jag inte hittar namnet på. Relativt svagväxande, har kanske vuxit 80 cm på 6 år. Nu är det kanske 170 cm, med ganska smalt växtsätt.

Stammen är smal med rödbrun bark med taggar (eller törnen) på, liksom på alla grenar. Den har aldrig blommat. Törnena liknar ganska mycket hagtornets, men bladen har inte den formen utan har "vanliga", ganska smala, spetsiga blad.

Tyvärr hittar jag inte batteriladdaren till kameran, men är det någon som kan gissa redan nu vad det är jag har?

--------------------
          Mälaröarna, zon+microklimat 3+2+1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 15-07-2006, 10:38
          Länk hit: #2

Gäster

Om du tycker det är likt slån men inte riktigt skulle det ju kunna vara någon annan variant av släktet. Vet du om trädet är planterar eller om det har "kommit av sig själv"?
          Det finns ju tex rosenslån, slån med dubbla blommor och kanske hybrider av annat slag också. Utan blommor blir det försås mest ett gissande i blindo! smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 08:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon