Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon med engelsk basset?
          Gaia
          Inlägg 13-07-2006, 10:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 69
          Medlem nr: 7 796

Läste just tråden "Valpsug" och förstår att här finns flera basset-entusiaster smile.gif

Passar därför på att slänga ut en fråga här.
          Jag jobbar som bokillustratör och tecknar en deckar-serie om en tjej och hennes bassethund (Nelly Rapp och Monsterakademin). Nu ska jag snart börja jobba med den sjätte boken i serien, och jag letar efter en engelsk basset att fotografera och ha som förlaga eftersom det är så oherrans svårt att teckna just den här rasen (...tycker i alla fall jag ). Den basset jag har använt mig av förut dog för ett år sedan, och det är inte helt lätt att få tag i en ny modell eftersom rasen är så pass ovanlig.
          Är det någon som har, eller känner till en basset som skulle kunna ställa upp som modell? Gärna boende inom en 20mils-radie runt Örebro.

--------------------
          Påtar i växtzon 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ester
          Inlägg 15-07-2006, 14:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 398
          Medlem nr: 82

CITAT (Gaia @ 14-07-2006, 19:46)
          CITAT (ester @ 13-07-2006, 12:30)

Hittar du ingen i din närhet att teckna "live" så kan jag ju alltid fotografera av min åt dig. Hon är inte så stor och skinnig som de flesta utställningsbassetarna, men hon är vacker!!!
          wub.gif

Jag hade ngn kontakt med en uppfödare, och såg bilder på utställningsbassetarna - men det är inte så extrema bassets jag är ute efter...visste inte ens att dom fanns rolleyes.gif Jag tycker dom "vanliga" är nog extrema he he...och så har jag ju tecknat en vanlig i de föregående böckerna, så det är ungefär som att byta ras om jag skulle teckna en utställningsbassethound blink.gif
          Din donna ser helt magnifik ut, och mycket, mycket vacker! Så söt med älghorn biggrin.gif
          Hur långt från Örebro bor ni, undrar hoppfull?

Vi bor i Vårgårda. Tror att det är 22 mil från Örebro.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 00:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon