|
Bettson!
Jag tycker inte att vi ska diskutera kemi här av den enda anledningen att det skulle kräva att man går igenom så mycket kemi, olika bindningar, joner gaser, temperatur... Det är så himla mycket som spelar in att det krävs nog en riktig expert på en helt annan nivå på kompostering än nägon av oss. Dessutom så bidrar et inte med något till odlingen
Däremot så tycker jag att det verkar som du har en mycket bra metod med hästgödseln och därför skulle jag vilja fråga om man kan köra din metod typ i höga plast-tvättkorgar med några hål i botten till lakvattnet. Min tomt är så pluttig att även en sån liten enkubikshög hade varit i vägen. Jag har grannarna nära så doften skulle jag behöva bli av med även om ogräset går att hantera i denna pytteträdgård.
Magdalena Kolla så att inte pappersremsorna har blankt tryck. De glansiga trycksakerna kan innehålla sånt som är giftigt i alla fall för maskarna kanske till och med tungmetaller. Är det bara vanliga dagstidningar så går det utmärkt att odla med det. Jag har till och med täckodlat med tidningar, naturligtvis med annat över så att de inte syntes. Det gick utmärkt det höll ett par år sen hade maskarna även grävt ner gruset som låg där för att hålla dem på plats...
--------------------
Ella
|