Ok, Adri-Anne...fortfarande 11 intressenter alltså.
- Hasse_h
- Hans i Mälardalen
- nilla
- Louise i Göteborg
- Wargen
- Marie zon3
- Heidi zon 3 - enköping
- cinacarina
- Rosella <anmälan via mail>
- syrolis <anmälan via mail>
- Blomstersmurfen
Nilla, nu har jag kontaktat dem via mail...tänkte att de kanske läser inlägg i forumet med jämna mellanrum, men det kanske man inte ska förutsätta.
Men oavsett svaret blir det en beställning av någon, även om jag blir tvungen att sköta en del administration själv. Ska göra det så enkelt som möjligt för mig utan att det blir galet. Som ordförande i en förening har man ju suttit några gånger och klistrat frimärken på ett antal kuvert, så det blir nog inte värre med detta. Kom bara ihåg att jag inte har något företag eller organisation bakom mig, jag gör detta som privatperson. Jag har därför heller inga möjligheter att skicka fakturor med allt vad det innebär. Jag har t.ex. inga möjligheter att ge fakturakrediter eller skicka postförskott, därför är det förskottsbetalning som kommer gälla rakt av. Och detta måste vara klart innan jag kan beställa i min tur, jag vill inte riskera sitta med ett antal obetalda programvaror. En slutjustering av priset får vi göra vid leveransen när alla fakturor har kommit in. Jag kommer redovisa allting in i minsta detalj så ingen kommer behöva känna sig lurad.
Om någon inte känner sig komfortabel med detta så kan jag tyvärr inte göra något åt det. Ni som vill beställa genom mig kommer få fullständiga personuppgifter av mig. Om någon vill ha ett utdrag ur brottsregistret går det säkert ordna det med...
Någon kanske ställer sig frågan Varför gör han detta? Tja, för det första vill jag själv ha programvaran och för det andra tycker jag att det kunde vara kul om flera trädgårdsintresserade så småningom kunde bidra med erfarenheter av samma programvara. Då kanske man kan lära sig lite mer. Att det drabbar mig med lite administration gör inget. Jag är dock inte beredd att ta några ekonomiska risker, därav förskottsbetalningen.
Intresseanmälan är fortfarande bara en intresseanmälan. Det går bra att backa ur nu eller senare om man ångrat sig.