Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Uppstammad ros
          netaave
          Inlägg 19-07-2006, 23:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Bläddrade bland rosor på hortogreens hemsida och såg så fina uppstammade rosor, som små miniträd.
          Måste dom stå skyddat?
          Skulle vilja göra en "blickfångarrabatt" på framsidan mitt på gräsmattan runt en sådan ros.
          Någon som vet hur den vill ha det?
          Är det mycket snö på vintern skottas det in på nämda gräsmatta, tål den det?

http://www.mamut.com/homepages/Sweden/1/8/...togreen/169.jpg

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 20-07-2006, 09:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Med tanke på att de flesta rosor på stam är ympade, så förädlingsstället är uppe i luften(och inte ca 15cm under markytan som det brukar vara med vanliga rosor) så ofta brukar man ofta ta in den typen av rosor under vintern och förvara dem på något ganska kallt men frostfritt ställe så inte förädlingsstället fryser. +Man kan ju gräva ner hela rosen liggandes under vintern + det är en del som testar packa in förädlingsstället varje vinter, men blir det en kall vinter lär ju kylan kunna tränga igenom inpackningen iallafall så jag vet inte hur effektivt det egentligen är.

Tycker rosen på bilden ser ut som pink the fairy den såg jag att någon planterade på kyrkogården för några år sedan (på stam) jag tror den överlevde utan skydd första vintern sedan dog ädelveden den andra vintern här i zon 2 så jag tror nog att den behöver en del skydd från kylan.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon