Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sankt Paulia, vad gör jag nu?
          Kortis
          Inlägg 20-07-2006, 15:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 89
          Medlem nr: 7 953

Jag har stoppat ner några blad från en av mina Sankt Paulier i jorden och nu har det kommit upp småblad bredvs det stora bladet.Vad gör jag nu?Ska jag plantera om bara dessa småblad i en kruka eller ta bort det stora i den befintliga krukan eller kan jag bara låta det vara ?Just nu står de ute i skuggan av min pion och verkar må alldeles utmärkt.Ska jag göra något speciellt i fråga om gödning etc.?Tacksam för svar.Hadde en gång i tiden massor av Sankt Paulier som blommade nästan hela året runt .Var tvungen att ge bort dessa pga flytt.När jag sedan köpt nya så har de inte alls varit lika villiga att blomma.Vad kan detta bero på.Sköter dem på samma sätt.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kristerh
          Inlägg 20-07-2006, 15:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

jag låter mina stå som de är, planterar om när de blivit lite större, det gamla bladet låter jag som sagt vara, det försvinner av sig själv med åldern, om du har dem ute se till så att de inte blir blöta på bladen av regn o dagg, de är känsliga för sådant (har jag hört).

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 04:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon