Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Spalje vid tomtgräns - behövs bygglov ?
          Lilla Tuvan
          Inlägg 20-07-2006, 13:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 7 999

Jag har ett litet radhus, i ett helt vanligt och öppet radhusområde. Där min lilla tomt tar slut ligger gästparkeringen. Jättetråkigt sad.gif
          Helst av allt, för att slippa all insyn, skulle man ju vilja ha ett ordetligt plank, men det får jag nog inte bygglov för. Men så funderade jag lite på en ordentlig spalje, där det kan växa humle el dyl på sommaren, och på så sätt får jag lite insynskydd.

Är det någon som vet vad som gäller ? Har försökt söka runt lite på nätet gällande bygglov, men det anda jag hittar gäller plank eller staket.

Jag har tänkt en ganska vanlig spalje, med kryss och "helt genomskinlig" när det inte växer något på den.

Får man sätta en spalje vid tomtgränsen eller krävs det bygglov även för detta ??

Och om någon har lite andra tips i denna fråga, är det såklart mer än välkommet smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KURT
          Inlägg 21-07-2006, 07:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Är det en splajé med klar genomsikt (utan växter) så skall man inte behöva bygglov, men strider pågår i rätten.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon