Jag flyttade in förra hösten och för att rädda så många växter som möjligt slängde jag ner dem i rabatten mest huller om buller, perennerna alltså, och som synes vräker de sig fram genom trädgården i ett sammelsurium av färg och form.

Och ungefär likadant ser det ut inne hos mig. En salig blandning av antikt, Disneyland, Tusen och En Natt, loppis, presenter, egna verk och andras, trädgrenar, stenar, prylar, prylar, prylar. Kan inte låta bli att samla...

Vad gäller trädgården så lutar jag numera åt Eva S. håll. Ska försöka lägga om riktning och få mer "självskötande" växter, vintergrönt, marktäckare, buskar o dyl. Orkar inte en sommar till med detta eviga gräsklippande och vattnande, rensande osv. Tänker satsa på ettåringar i baljor o krukor, det får räcka. Inomhus....

suck, ja, det blir nog aldrig klart. I vinter blir jag tvungen att packa ihop mig med dator, arbetsbord, TV och sängen i vardagsrummet så jag kan stänga av halva huset. Elräkningarna knäcker mig. Så nu gäller det att HÄRDA UT tills man kommer ikapp....
Men skam den som ger sig!