Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> löken lägger sig, blasten vissnar redan i början av juli
          Eva-Lotta
          Inlägg 10-07-2006, 11:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 63
          Medlem nr: 6 777

Hej

I alla böcker jag hittar står det att när en viss del av lökblasten lägger sig ner är det dags att skörda och att detta brukar ske i början av augusti. De senaste åren har dock min lökblast börjat lägga sig redan i början av juli. Resultatet blir, som man lätt kan förstå, att lökarna inte hinner bli särskilt stora.

Någon som har någon aning om vad detta kan bero på?

Jag har flera olika land och har odlat både i mycket soligt och i mer skuggigt läge, både i ganska torr och ganska fuktig jord.

Eva-Lotta

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          karjo
          Inlägg 24-07-2006, 20:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 140
          Medlem nr: 5 846

Puttar upp den här tråden lite och undrar också hur man ska göra med gul lök. Min blast har legat länge men den är fortfarande grön. Drog upp ett par lökar idag och de var knappt nämnvärt större än vad sättlökarna var... Hur ska jag göra? Ska jag låta de andra vara kvar trots liggande blast?

Undrar också om vitlökarna. All blast hade lagt sig och börjat gulna så jag tog upp dem... Och det var inga stora lökar jag fick... den största är kanske som en körsbärstomat, max... Vad gör jag för fel? Jag tycker att jag vattnat och gödslat bra! unsure.gif
          Suck!

Men jag har inte gett mig! Det _kan_ inte bli sämre nästa år (tror jag)! rolleyes.gif tongue.gif

--------------------
          Hälsningar Karin, Zon 3 (4)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 00:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon