CITAT (Ophelia @ 23-07-2006, 08:40)
CITAT (forget-me-not @ 22-07-2006, 23:54)
CITAT (Ophelia @ 22-07-2006, 22:12)
Kurs i socialpsykologi kan ge en intressanta tankar gällande kroppspråk. Har du möjlihet att haka på en kurs så rekommenderar jag det varmt

Jag får nog inte läsa några kurser eftersom jag har sjukersättning. Annars har just socialpsykologi varit något jag länge tyckt varit intressant.
Jag får nog hålla mig till böcker. Ska gå till biblioteket nästa vecka och se vad de har för något.

Tja...du har ju något som kallas för "åttondelen" (om du har hel SA). Tror knappast att du läser socialpsykologi mer än 5 tim/vecka, många av kurserna går på delfart. Ta ett snack med din handläggare på Fk så ska du se.
Jag sommarjobbar just nu på Försäkringskassan och kan intyga att även om man har hel sjukersättning (före detta förtidspension), så har man rätt att utnyttja en liten arbetsförmåga, som ryms inom åttondelen av en arbetsförmåga. Dvs 5 timmar i veckan.
Man har till och med rätt till hel sjukersättning om man får lön för detta arbete.
Men det är många som är rädda för att bli ifrågasatta, särskillt eftersom Försäkringskassan har tvingats bli hårdare i sia bedömningar. Och många upplever det som att de blir ifrågasatta av sina vänner/grannar bara för att de påtar i trädgården ett par timmar i veckan.