CITAT (SannaLasso @ 26-07-2006, 01:14)
Min mormor eldade också med tallkottar men jag har för mig att det smällde och knastrade så man blev rädd.
Jag får väl gå en sväng lite då och då och plocka kottar men helst vill jag ju slänga över dem till sin rätta agare. Liksom grenar och löv...
Det måste väl finnas någon lagparagraf om vad man får göra och inte får göra med grannens trädgårdsskräp som hamnar på ens tomt? Jag antar att man får behålla det man får så att säga, men vad göra med det man inte vill ha då? Jag vill kasta tillbaks det! Men får jag det?
Ingen som vet?
Det är väl bara att slänga tillbaks det ?? Eller ??
Folk verkar vara lite byråkratiskadade .... fast det skulle iofs. inte förvåna mig om kommunen har en speciell "Tallkotteparagraf" ... som minst tre tjänstemän jobbar heltid med att "tillsyna".
Du behöver ju inte lägga allt i en prydlig hög, släng ut det så blir det väl jord av det såsmåningom som kommer tallen och resten av naturen till godo.
Släng tillbaks kottarna där dom kom ifrån om du inte har nån nytta av dem.
Alternativt så kan du ju lägga dem i en stor låda och skicka till miljökontoret, allt man skickar till kommunen är offentliga handlingar och måste arkiveras.