"Dåren" är fortfarande inte riktigt klok!!!!

Ditt tips att "tvinga honom" till underkastelse Bettsson är faktiskt riktigt bra! Tyvärr är det för varmt för honom att ligga någon längre stund i soffan/i knät han har så otroligt tjock päls. Men jag använder mig av det för att bryta honom när han blir okontrolerat bitig. (det gäller bara att få tag i honom, för han rusar runt som en galning och hugger i allt som kommer i hans väg) Men iallafall när jag väl får tag i honom håller jag honom stadigt och lugnt på rygg till han slappnar av, då släpper jag honom sakta och visar på en leksak som han får bita i istället. Har kommit på att ju´mer man säger nej till honom desto galnare och uppe i varv blir han.
Han äter ju allt i hans väg också. Hallon, blåbär, smultron, äpplen tom svarta vinbär! Dessa saker är ju´ok, men tyvärr stoppar hon i sig mindre trevliga saker också.... Blad, stenar, grus, pinnar , gräs, fjärilar (som han är otrolig säker på att ta i luften), insekter daggmaskar, jord och tyvärr det äckliga att han äter andra djurs avföring.... Med följden spolmask. Äckligt!!!!
Detta är helt nytt för mig. Boxrarna brydde sig aldrig om att sätta i sig saker ute. Men detta är ju en ras som samerna avlat fram till vakt, vall och jakt. Hundarna är formodligen vana att skaffa sig viss föda själva, så det finns nog det beteendet i generna.
Åksjuk blir han också. Och kissa och bajsa inne går jättebra tycker han! Ibland blir vi ganska trötta på honom måste jag erkänna. Fast han är ju´söt när han sover förståss!