Bravo Eva! Skönt med tjejer som bestämmer själva! En boendefråga ska ju aldrig avgöras av någon annan. Och som alla tidigare sagt - du har vårt fulla stöd! Vi chartrar en buss och kommer till undsättning om du behöver hjälp.
Tänk, jag höll på att flytta förra sommaren av rena misstaget. Hade iofs hittat en fantastisk våning norr om stan med jätteterass som gjort för odlingar. Det var vänner på norr som tyckte min nuvarande lägenhet var lite sunkig och tyckte jag behövde en nystart efter att ha blivit rånad på min egen gård etc.
Jag kontaktade mäklare och värderade min lägenhet och lämnade ut den till försäljning. Dagen efter gick jag i Farsta C där de flesta känner igen en efter 25 år. Man stannade på sina vanliga stället, pratade en stund, gick vidare. Och när jag kom hem kände jag bara att: Nää, jag kan inte flytta från den här stadsänden! Jag trivs ju här! Folk är vänliga och öppna. Jag har naturen inpå knutarna. Min kolonilott. Plus hela mitt härliga tjejgäng som jag hängt ihop med genom vått och torrt i 20 år.
Dagen efter ringde jag mäklaren igen och sa - "Det var ett misstag! Jag ska inte alls flytta!"
Vännerna på norr blev lite snopna. Men det får de leva med. Vi har ju bilar och det tar faktiskt bara 30 min att forsa genom stan.
Den här sommaren insåg jag att det nog var högre makter som skötte mitt beslut förra sommaren. Efter två och en halv månad med diskbråck inser jag att jag inte hade klarat mig utan mina vänner. De har gjort allt från bäddat min säng, gått ut med mina sopor, handlat åt mig, tvättat. Allt, allt, allt som jag inte kunnat klara av på egen hand. Fantastiska tjejer! Tänk om jag suttit där i en ny lägenhet, bland främlingar på norr?
Hoppas att du får lugn och ro omkring dig Eva! / Kram från Annki
--------------------
Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd
|