Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109
Någon här som möjligtvis har kunskap om detta? Jag håller på att titta på ny ytterdörr, och det finns ju mängder att välja på. Billigaste dörren kostar ca 3000:- och sen finns det uppåt till 16.000:-.
Vad är det som gör denna stora prisskillnad?
--------------------
They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29
Vi skall också ha nya ytterdörrar, men som du säger Anita skiljer det förbaskat mycket i pris. Alla målade dörrar är billigast, men vi vill ha i teak eller liknande för det gör sig inte med vit dörr på rött tegelhus tycker vi. Så det gäller att spara ihop för det går på runt 15-20000:-. Vita kan du får för 7-10000:- för 2. Inbrottsskydd, jo så resonerar vi också, så länge det finns fönster på ett hus så har det inte så stor betydelse kanske men en dörr kan man gå in lite tystare i om de skulle göra inbrott. Fönsterglas klirrar ju lite. Men försäkringsbolagen kanske har lite att säga till om där, kolla vad de kräver. Samtidigt som jag tycker att deras regler är lite konstiga också t.ex. att man inte skall ha nyckeln sitta kvar i balkongdörren. Vad har det för betydelse, det har jag inte fattat.