Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stor trädgård
          Ullis--
          Inlägg 30-07-2006, 16:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 8 288

Vi håller på och bygger nytt hus, och det kommer bli en tomt på ca 3100m2. Jag tar tacksamt emot alla tips och ideer från er, hur man kan få en mysig stor trädgård. Vill ha en del frukt träd, gräs men ändå rabatter. Hade tänkt att ut med framsidan mot vägen ha en vild vuxen syren häck.

Ska försöka förklara tomten lite..
          Den har formen som en triangel, med breda delen neråt=framsida och där går vägen förbi, utmed högra sidan finns en granne och de har en häck längs hela den långsidan, i över kant finns skogs dunge ( tillhör inte oss), vänstra långsidan är öppen mot en åker.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tesa
          Inlägg 30-07-2006, 17:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Tänker lite så här...
          Delen mot gatan kan man ju kanske ha lite som prydnadsträdgård med rabatter och sånt...mot grannen kanske (iallafall om det är en hög häck) man kan ha nån lite mer privat avdelning med platser att sitta på och här kan man ju plantera träd och så för att avskärma än mer..tänker mig mycket buskar och små "rum"..kanske med snirkliga gångar....en liten damm och mycket gröna växter..
          Mot åkern kan man ju kanske utnyttja avskildheten i kombination med öppenhet och ha en uteplats med utsikt och öppna ytor för gräsmatta..
          I nån kant där finns kanske plats för en köksträdgård med fruktträd och annat sånt roligt..

Så ser jag det i mitt huvud...men det är ju jättesvårt när man inte har nån bild av platsen eller ens vädersträck..
          Lycka till!!

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 17:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon