Hej!
Självklart hoppas jag inte att pedofili kommer att bli accepterat, jag valde bara att göra denna jämförelse för att visa hur mänskligheten tidigare hanterar olika sexuella läggningar.
Detta är väldigt omdiskuterat i flera andra betydligt "högre" forum än på odla

, men de flesta är idag överens om att man inte kan "bota" en pedofil mer än att man kan "bota" en som är hetero eller homo. Inte heller kan man kalla det för en sjukdom, vilket man också kallade ovan andra läggningar på 60-70 talet. Dessa är de jämförelser jag ville göra, inte att förorda nån slags acceptans. Punkt.
Frågan man borde ställa sig är hur man kan förebygga denna sortens brott, samt hur dessa människor bör straffas? Konventionella straffmetoder hjälper ju föga...
Jag jobbar som it-expert, och anser att internet är rena shoppingcentret för exempelvis pedofiler. Sökmöjligheterna är enorma för dem, och då man så gott som är anonym (visst finns ipaddresser, även om man använder olika proxies) så kan dessa människor helt riskfritt söka kontakt med exempelvis barn utan någon större risk att bli avslöjad.
Och dagens föräldrar tycker nog det är skönt när Olle eller Lisa sitter tysta o snälla vid sin dator instället för att vara rastlösa. Att de när mamma o pappa inte är i rummet flashar sin bh eller annat för en snuskgubbe på andra sidan webbkameran är inget de kommer att få veta, då deras tysta snälla ungar inte kommer att berätta, samt att det inte går att spåra nissen på andra sidan.
personligen anser jag att barn under 12 inte borde få ha tillgång till internet över huvud taget. Jag tror att de flesta föräldrar är omedvetna om de riskerna som finns.
Det verkar iaf som man genom införandet av .kids domänen börja tänka i rätt riktning, men trots det så anser jag att det är för mycket av vilda västern på internet för att låta barn använda det hur som helst. Säkerheten i Internet explorer är ju rena skämtet.... Jag känner föräldrar som låter sina 8-åringar använda msn messenger... och de säger att de bara låter sina kompisar veta sin hotmail address. Men jag lovar att den dagen kommer då de skriver sin address på lunar, hamsterpaj eller annat community, och vips så är den helt plötsligt sökbar information för vem som helst som vet vad de letar efter.
Jaja, nu svävade jag iväg rejält... men en vänlig uppmaning till alla föräldrar, håll koll!!! Ifrågasätt, lägg er i, snoka. Och skippa webbkameran....