Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur har ni gjort..., ... som har isolerat växthusgrunden?
          emmapemma
          Inlägg 25-07-2006, 10:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 443
          Medlem nr: 6 354

Hej!

Just nu gräver vi gropen för växthusgrunden. Vi kan få tag på markisolering billigt, och jag skulle vilja isolera grunden. Vi tänkte gräva ner till 50 cm djup (bor i zon 2, har blålera i marken), gjuta plintar, fylla upp med 0-32mm, sedan markisolering och på det sättsand (med någon form av åtskiljning mellan isoleringen och sättsanden, alt. lägga isoleringen några cm ner i bärlagret). Marken ska läggas med marksten (betongsten), 5 cm tjocka. Orsaken till att jag vill lägga isoleringen nära marklagret är dels att då behöver jag inte betala så mycket pengar för uppvärmningen ner till isoleringen, dels att isoleringen måste läggas runt växthuset så att den täcker ca 50 cm utanför växthusytan (dvs. något ton mer i grävarbete).

Kommer detta bli bra, eller blir det fel då jag lägger på markisolering? Jag menar med ev. tjälskott.

/Emma

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          emmapemma
          Inlägg 02-08-2006, 07:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 443
          Medlem nr: 6 354

ÄNTLIGEN har vi (dvs. min man wub.gif ) grävt ur växthusgrunden. Ca 10 ton lera har försvunnit därifrån, så nu är det bara resten kvar tongue.gif

Ville bara berätta, för jag är så NÖJD, nu kan vi ta semester på riktigt!

/Emma

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 00:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon