CITAT (Bettson @ 03-08-2006, 12:18)
Tänk att det fortfarande i relativt mogen ålder finns så starka åsikter om en artist att knappast någon vågar säga emot.
Och att man fäller så starka nedvärderande omdömen om en artist att alla andra som gillar honom/ henne mer eller mindre är ( ja något...lika dåligt eller åtminstone har dålig smak.)
Lasse Berghagen var töntigheten personifierad men han fick Skansen fyllt
Sjögren tål inte många, men han säljer fortfarande massor med skivor så det sitter säkert massor av smygbeundrare i stugorna.
Carola har väl fått sitt genom åren men hon säljer hon också.
En av dessa tre gillar jag inte själv men jag säger inte vilken. Jag tycker nog att man kan respektera att andra gillar en viss artist utan att fälla så nedvärderans omdömen så att de som gillar artisten i fråga ska känna sig lite löjliga.
Det räcker väl med att man säger nej den artisten är inte min faviorit jag gillar ....... i stället.
Eller är det så att man skäms så mycket att man gillar en artist som det är mode att beteckna som stöddig, töntig, äcklig att det är därför man kritiserar så hårt. Så höll man ju på i tonåren. I vissa kretsar vågade man inte säga att man gillade ABBA på 80-talet. Ändå var de på världsturne drog fulla hus och blev förmögna.
Jag bara undrar, för jag tycker det är lite konstigt.

Bra talat Bettson