Puh! Nu är jag färdig med att sätta ihop min nya säng - det tog (som brukligt) mycket längre tid än jag hade tänkt.
Jag fick rådet idag av Jysk att köpa medar - i stället för ben - till min säng, för det ger en helt annan stabilitet till sängen. Nu har jag satt på dessa medar. Kollade i min nya IKEA-katalog vad de tar för samma vara, men det verkar inte som om IKEA längre säljer medar, för i katalogen fanns inga.
Och det är ju detta man ska tänka på - allt som kommer till! Jag skulle inte ha nån tjusig sängram eller några gavlar - men gärna ben. Men oftast ingår inte ben numera, det måste man köpa till. (Av den anledningen fick jag köra in till Simrishamn en extra sväng för ben hade jag ju glömt köpa.) Sen vill man kanske skydda sängen mot smuts, ja, då kommer strech-frottéöverdraget till, sen kanske man vill ha ett madrasskydd närmast bäddmadrassen, då kommer detta till. Kanske vill man ha en kappa som hänger ner över benen så att hunden kan gömma sig när man ska klipppa klorna, eller att man slipper se dammråttorna - ja, då kommer detta till.
Men nu när alla attiraljer är på plats, har jag hällt upp ett glas vin, tagit fram en liten bit ost och (även om det är oanständigt sent) ska jag sätta mig i min alldeles nya säng och inviga den med en liten nattsupé. Nyduschad och med alldeles rena lakan. Mmmmm!
|