Tusen tack för era svar och det känns bara att veta att det inte är bara hos mig rosorna uppvisar "olater" men.......jag föredrar att tro att även Martin F:s dåliga uppförande beror på ungdomen

Den enda ros som han lyckats åstadkomma som det var något med.......var det
verkligen något med. Jag associerade till pärlemor när jag såg in i den fullt utslagna rosen
Av Mordenrosorna så är det faktisk bara Bluch som inte orkar med sig och inte undra på det. När hon kom från Vilhelmina så var hon bara några örtartade tunna strån så egentligen så gör hon det helt fantastiskt.

När det gäller M Sunrise så är båda mina ex. precis lika vackra - Kraftiga kompakta buskar med mörkt gröna friska blad och de spottar fram ros efter ros. Även om de inte skulle klara vintern så har jag fått full valuta.
fruberglund: Har du minsta plats över.....köp rosen!
Aicha står nu nu uppbunden och ska få lära sig "veta hut" och fortsätter hon växa i den här takten så är hon två meter redan till hösten.
Jo du Kajsa, gissa om jag är glad över mina rosor. På fredag eftermiddag försvinner jag i bland rosor och törnen och tvingar mig själv ut därifrån på söndag när det är dax att åka hem till sta´n igen.
När/om värmen släpper sitt tag om oss så ska jag fylla upp med jord och grus mellan stenarna och på så sätt försöka få till ett mindre "grusparti" som ytterkanter på "rosgropen".
Ophelia: Bara för att.... så får du en John Davis till av mig som står tillsammans med daggsalvia, azurriddare och aklija.

Tusen tack/Anki