CITAT (Anki V @ 07-08-2006, 18:08)
CITAT (Eloicce @ 07-08-2006, 17:52)
Under sommaren har det trots allt kommit något lite grönt där jag grävde ner den. Den står i sydväst läge bakom en måbärshäck.
Men - nu - har det gröna vuxit
Och för någon vecka sedan började det komma knoppar, som idag är jättestora - det är hela 5 st, som stora trumpeter o de kommer att slå ut vilken dag som helst
Så min erfarenhet blir att de där liljorna mår inte dåligt av att "få ha det lite snålt med omvårdnaden" - de verkar tåliga
Mvh
Eloicce
Ja ja, strö salt i sår du
Grattis!
/Anki
Som tröst kan jag ju berätta att jag på ett helt annat ställe i trädgården - i en jätte-järn-kittel fått liljebaggar, som jag inte fattade att jag skulle ta bort.
Köpte liljeknölar på Trädgårdsmässan i våras - vita sas det - upp kommer rabarer-röda, doftfria, men underbart vackra tingestar. Som nu står där som utropstecken - varenda blomma försvann i ett nafs.
Som tur var grävde jag inte ner de här liljeknölarna på samma ställe som den jag köpte på handelsträdgården - för jag tänkte att doften skulle bli bedövande - det var nämnligen ett helt dussin - så därför hamnade de i kitteln - längre bort från huset - nu blev de ju doftlösa o "blom-lösa" med ganska snabbt - men den från handelsträdgården är hittills liljebaggefri - så ibland har man tur i oturen
Mvh
Eloicce