Alla parter behöver tänka till lite tror jag.
Som förälder ska man nog tänka sig in i situationen att barnen blev skadade eller ännu värre. Frågan kommer då, har jag gjort vad jag kunnat för att skydda mina barn? Den frågan tycker jag varje förälder ska ställa sig innan det händer en olycka.
Som bilist och granne ska man göra likadant. Vill man kunna ha ett svar man står för när, det händer en olycka.Har jag gjort vad jag kan för att undvika olyckan.
Jag tycker nog att barnen skall leka på föräldrarnas tomter och om de leker någon annanstans ska det vara under förälderns uppsyn. Sedan ska alla parter vara väl medvetna om att barn rymmer. Barn dras till platser de inte får vara på, och barn föredrar en asfalterad yta att cykla på.
Jag funderar nog mera på vad jag ska göra med mina nya högljudda grannar. De förra stod och gasade med epa-traktorer till klockan fyra på morgonen. De nya spelar hårdrock på högsta volym med altandörr, och fönster öppna. Det får till resultat att de sitter och skriker på altanen för att kunna föra ett samtal så hela kvarteret hör vad de säger.
Av en ren tillfällighet var taklagsfesten för vår nya altan inställd i lördags.Det är jag tacksam för. Det gick inte en gång att höra vad som sades på vår TV när volymen stod på max trots att VI stängt alla dörrar och fönster för att undvika deras musik. Vi fick hålla oss till textade program hela kvällen.
Undrar bara hur grannen på deras andra sida hade sin lördagskväll. De har småbarn att söva.
Ursäkta urspårningen på tråden. Jag vimsar lite ibland.