Nästan alla kanadensarna har koppar. Lille Cutbert är knappt 20 cm hög, han är faktiskt fortfarande mindre än namnskylten men har ändå 7 knoppar på gång.

Morden Fireglowe som jag köpte på Löta (3 buskar) kan jag räkna till minst 15 knoppar per buske.
De 4 små rotäkta pinnarna M. Sunrise och M. Bluch är ena riktiga ”pytterosor” men trots att de knappt tittar upp ur jorden så har de flera knoppar. Blir det blommor av alla knopparna kommer de aldrig att orka hålla sig upprätta
Mm Boll ståtar också med knoppar och tittar jag riktigt noga och använder fantasin så kanske det börjar visa sig knopp på Robin Hood.
Är det någon som vill vara snäll och svara på om några av mina rosor blommar enbart på fjolårsveden? Det kan vara bra att veta så jag inte går och väntar i onödan.
Helenae hybrida
Aicha
Yellow Persian
Chinatown
Morden Sunrise
New Dawn
Mme Boll
Morden Bluch
Martin Froebisher
Henry Kelsey
Champlain
Adelaide Hoodless
Cuthbert Grant
Robin Hood
Mozart
Rosa Mundi
Morden Centennial
John Davis
Morden Fireglow
Alexander Mackenzie och Louis Bugnet som står placerade i ”båthusrabatten” har inte velat visa någon vilja att sätta knoppar men de två får så pass mycket mindre som än de andra så jag är inte förvånad. Alexander får väl sådär 7-8 timmar men Louis får nöja sig med sex.
Jag kan också stolt meddela att jag lärt mig klämma ihjäl bladlöss med bara fingrarna.
Det finns en hel del kvar att göra med gropen för att den ska bli som jag tänkt mig men det är ju så förtvivlat varmt att jag inte orkar nästan någonting.
Det ska fyllas igen med fyllningsjord runt ”roslådorna” sedan ska det kärras grus till gångarna och fyllas upp runt om. Mellan stenarna, runt kanterna tänkte jag sätta lite ”gruspartiväxter ”sinom tid”.
Jag kommer att ha jobb hela hösten också med min "lilla" rosgrop.
Album, "Rosgropen"Rosendrömmar /Anki