Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stor buske sökes!
          Helen i Skåne
          Inlägg 09-08-2006, 15:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Jag ska i en rabatt mitt i stenläggningen ha en stor buske, ca 2 m hög, ca 1,6 m bred, vacker blomning på våren (ej gult), vacker höstfärg, doftande, gärna mörka eller röda grenar och ganska tät, lite rund i växtsättet, åtminstone inte för spretig. Kan någon tipsa om en lämplig buske som matchar den beskrivningen? tongue.gif Har själv funderat på Kejsarolvon men är osäker på om den matchar de angivna önskemålen...
          Den kommer att stå relativt skyddat med hus på ena sidan och häckar runt trädgården (liten trädgård, se hemsidan) sol minst halva dagen, fram till lunch, några meter från en stor rhododendron som trivs bra, inga konkurrerande växter i rabatten som blir ca 1 m i diameter.
          Många saker som ska stämma men ALLA måste inte vara inprickade, kom gärna med tips på sådana som ni själva tycker om och MYCKET gärna bilder!

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fruberglund
          Inlägg 10-08-2006, 08:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Min nya favorit som jag nyss köpt är variegerad trädgårdsprakttry. Blommar på våren...nja, juni tror jag. 1-1,5 m hög, bredd vet jag inte. Blommar med ljusrosa blommor. Är så snyggt med variegerat tycker jag, bryter av fint mot allt annat. Finns tydligen rödbladiga också. Doftar vet jag inte om den gör, haha är nog inte mycket som stämmer men man kan ju alltid ändra sig smile.gif

Vet precis hur det är när man har en syn framför sig hur det ska se ut men man inte kan hitta precis rätt buske. Nåväl här kommer bild i alla fall biggrin.gif

Har satt min vid den nybyggda trappan, den är inte så stor än. Blir nog fint när den växt upp lite.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 23:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon