CITAT (Monica M zon 4 @ 12-08-2006, 18:38)
Tror, precis som Anita, att det aldrig blir som förr.
Bäst för din del måste väl vara ett halv- eller trekvartstidsjobb. Om ni fixar det ekonomiskt måste det ju gå att lösa. Det måste vara bättre för en arbetsgivare med en person som orkar jobba halvtid än en som jobbar heltid och sen får vara hemma månadsvis för att återhämta sig. Försök få tag på ett arbete med en vettig arbetsgivare. Kanske inte är så lätt men dom borde finnas.
Vår ekonomi fixar att jag jobbar halvtid, jag fixar att jobba upp till 70% tror jag, men får jag en anställning (vilket jag ju hoppas) så är det heltid som arbetsgivaren vill ha. Som småbarnsförälder kan jag ju gå ner till 80%, men jag tror att även det är för mycket. Kanske kan det funka en kortare period, men inte alltid. Och om jag redan från början berättar om att jag mår uselt när jag jobbar mycket så lär mina chanser till ett jobb bli noll. Vill inte ge mig in på något som jag vet inte håller. Det är ju inte bara mig det drabbar utan även resten av familjen. Min man fick dra ett tungt lass under de åren som jag höll på att jobba ihjäl mig.