Hej hopp Mariann,
Jag ahr toppat mina i några år sedan började vi diskutera detta på AoTs forum - jag har härdiga gammeldags rosor så jag finner ju att nedfrysningen utav dem och dessa 'nya' skott ju är väldigt liten. Och det framfördes detta här med att det gick lika bra utan som ocksådiskuterats på amerikanska fora etc etc bollen igång.
Tja - detta är mera ovetenskapligt :-)) men höstgödning har jag aldrig liksom förstått vitsen med. Algomin kalkar väl lite också - min huvudsakliga gödselperiod är våren. Skulle nog inte säga att Algomin är bortkastad alls - fast jag 'räknar' inte Algomin som höstgödsel ( sicket hårklyveri va!!) - utan som 'annat' supplement ( alger kalk micronäring, etc etc) och jag använder sådant även vid andra tidpunkter på året än hösten. Våren igen - då allting brakar igång. Höstgödning är benmjöl :-)) men det kan man ju lägga ut närsomhelst på året det varar ju i upp till två år så när man lägger ut det - jaaa-a :-)=)
Sedan har jag en fundering om hur man gödslar under säsongen samt med vad också påverkar det här med längden på årsskotten. Nu har jag ju zon 2 och ingen snö - så det är ju mildare här - på verkar säkert, samt valet utav gammeldags rosor. Får en nyfiken här undra vilka rosor Du har?
Är en stor anhängare av egna observationer i trädgården.
Hälsningar firån Ingrid
|