Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min nya favorittomat!
          Lilla Selma
          Inlägg 13-08-2006, 10:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 340
          Medlem nr: 4 804

Jag har i år fått en ny favorittomat - Mei Wei från Runåbergs. Den kan jag verkligen rekommendera. Den är frisk och fräsch i grönskan, har blommat och satt frukt från i juni och håller fortfarande på att sätta nya frukter. Sedan är den också mycket god! För att vara en körsbärstomat är frukterna ganska stora.

Jag har den i växthus och den står i jordsäck ovanpå Willabs 50 liters underbevattningslådor - perfekt!!

Alltså en ny tomatkärlek som kommer att stå sig länge framöver! wub.gif rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 13-08-2006, 14:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Jag har odlat Mei Wei och jag tyckte nog Gardeners Delight var godare (men det verkar ju vara problem med GD det är ju alltför ofta det ligger fel frö i påsen så det är snart dags att ta man får börja ta eget frö eftersom frögrossisterna verkar vara så slarviga). Den godaste jag provat iår i tomatsortimentet på jobbet är Evita(små röda och enormt söta). Hittar dock inte sorten hos de vanliga fröfirmorna så jag får nog ta frön själv det är ju ingen F1 hybrid och tomat brukar oftast inte korsa sig så det lär nog gå bra.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 00:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon