Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> frustrerad känner jag mig nu
          seriös
          Inlägg 15-08-2006, 18:54
          Länk hit: #1

Gäster

Hej!
          Känner att jag måste skriva av mig är både deppig o arg
          det är så att min mamma har fått hemtjänst för första gången efter mycket tjat från både vårdpersonal + oss barn då hon har hjärtsvikt , och för 6 veckor sedan fick hon blodförgitning var inlagd på sjukhuset och därefter på rehab avd
          hon kom hem förra fredagen då kom vi min syster o jag överrens med hemtjänsten om att mamma skulle ha hjälp på morgon och på efter middagen o kl 8 på kvällen + hjälp med att ta medicin vattendrivande och hjärt medicin , jag vet att hon inte tagit sin medicin förut som hon skulle jag har hittat tabletter lite varstans så jag har bett hemtjänsten att stanna medan hon tagit sin medicin
          och med hjälp på toaletten och till blöj byte hon orkar numera inte gå
          men dagen efter när hemtjänsten kom på efter middagen och skulle byta blöja då sa mamma att hon inte kissat i den ja då tyckte personalen att hon nog inte behövde tiden till blöjbyte så efter det kommer dom kl 8 på morgonen och kl 8 på kvällen
          ingen kollar att hon tagit medicinen och blöjorna är så kissblöta att golven har blöta fläckar
          det förstår ju vem som helst att om man äter 6 vattendrivande tabletter måste man kissa eller hur
          och inte äter hon någonting heller så jag vet nu varken in eller ut
          kände att jag måste skriva av mig min frustration sad.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          seriös
          Inlägg 16-08-2006, 11:25
          Länk hit: #2

Gäster

Hej!
          Måste bara skriva att jag tycker hemtjänstens personal gör ett jättebra arbete och är jätte trevliga och omtänksamma , det var inte det jag menade, det var en i personalen som tog bort eftermiddags bytet det var fel tycker jag , och detta med värmen kombinerat med urindrivande medicin visste jag inte om då kan det vara det som hänt nu att allt skall ur nu
          och inte äter hon något ja yougurt på morgonen och resterande tid näringsdrinkar hon bantar säger hon är (80 år) och hon är diabetiker med och tar spruta på morgon och kvällen så jag har sagt att hon måste äta kanske en smörgås till sprutorna men det kanske man inte måste
          ja visst är det några vikarier som varitmed där dom måste vara 2 stycken mamma är ganska tung och den ordinarie personalen har sagt till mig att tiden är snålt tilltagen hos mamma att hon måste ha mer tid
          jag förstår med att det tar en stund för alla att lära sig hur det funkar med mamma och med rutinerna

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 04:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon