CITAT (mulle @ 17-08-2006, 13:10)
Dagens underkläder i läckra färger med spetsar är faktiskt inte alls obekväma och siden är svalt då det är hett! Jag som hör till dem som slängde BH:n njuter nu varje morgon som jag kryper in i mitt privataste lilla lyxetui.
Och jag var inte lite stolt i vintras då jag hamnade till akuten och måste klä av mig och den unga läkaren utbrast i ett uppriktigt "WOW"!
Orkar man surfa på eBay eller springa lite då man reser så hittar man vackra hälsoskor som våra importörer i Norden av någon anledning aldrig tar in. Här hos oss är det tydligen bara tantskor och ankfötter som gäller i vitt, svart eller brunt.
Scholl, t.ex., har ett härligt sortiment från sandaler till stövlar i olika färger med gelésula och i mjukaste skinn.
Ebays märkesskor är dessutom bara en bråkdel av priset i butikerna.
Men om mina grannar läste detta skulle de gapa... Hemma lever jag i trasor och är svart av mylla från topp till tå!
Att jag har spetsar längst in vet nog bara min man...

:lol: :lol:
Mulle
Jo tack. Köpte sidentrosor jag också. Fast de blev inte långvariga. Min man fick naturligtvis att anfall av hushållsiver och intruktioner har han aldrig tagit.
Han slängde mina sidentrosor i tvättmaskinen med de andra syntettvätten och lade i vanligt tvättmedlel. Och så var inte de trosorna snygga längre.
Ebay, är inte det begagnade grejor?
Sökte efter återförsäljare för Scholl, hittade bara de vanliga gamla tofflorna.
Kan du tipsa på sidor?
Jaha, köpa skor på resor. Det var många år sedan jag lyckades lura iväg min man på resa till London. Då passade jag på att köpa skor så jag klarade mig en fyra fem år. Där kan man ju få alla skor i tre bredder på lästerna.
Numera är inte maken så resvillig längre. Kommer ni inte ihåg när jag sa att så långt som att komma till parken och mata ankorna, så lång var vår semestertripp.
Fast i år lyckades jag lura iväg honom hemifrån hela tre dagar. Femton mil åkte vi och bodde på en skogbruksskola och tränade hunden. Det gillade han. Men några skoaffärer såg jag inte till