Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Paulún till sjukhus, blodpropp i hjärnan
          LadyG
          Inlägg 17-08-2006, 12:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Fredrik Paulún till sjukhus

Så ung, och blir ändå drabbad? Det trodde jag var näst intill omöjligt!

I synnerhet som han ska vara världens renlevnadsmänniska, med sund kost och tränar och så...? ohmy.gif

Läskigt.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          LadyG
          Inlägg 17-08-2006, 14:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Bettson @ 17-08-2006, 15:56)
          Blodpropp kan man få även vid unga år.

Och även om man ätit förståndig sk Rössnerkost. Jag fick mina första i lungorna 1990. Då var jag 34 år. Den andra kom i hjärnstammen år 2000.
          Ändå var all värden fina och kolesterolet och blodfetter och annat låg på hur bra nivåer som helst. Helt rena blodkärl. Hade ju inte ätit fett sedan 1981 då jag fick mitt första gallstensanfall.

Det kan vara ansträngning, ärftlighet, hormonrubbningar av olika slag.
          Medeciner kan också på sikt ge blodproppar samt högt blodtryck.

Jag tror att tex stress kan spela en viss roll. Vid kraftig stress kan blodtrycket åka hiss om man säger så. Jag har en bror som fick en stroke för en månad sedan. Han har haft normalt blocktryck när han är hemma. Men på jobbet stiger blodtrycket till farligt höga nivåer. Vid stroken när han blev inlagd på intensiven att tag, där de tog blocktrycket varje kvart till att börja med, så blev alla besökande förbjudna att tala om arbetet eftersom hans blodtryck då gick i taket. Arbetskompisar fick inte ens komma på besök.

Just hissåkandet upp och ner i värden gör att de avlagringar som sitter i kärlen kan lossna.

Ush, det låter riktigt otrevligt, i synnerhet som det inte verkar vara mycket man kan göra.

CITAT (stina @ 17-08-2006, 15:56)
          Nej, låt bli att oroa dej! Det förekommer i nästan alla släkter - tänk på det.

Vet inte om jag berättat att jag fick med en kille här från jobbet på just ett body-pump-pass. Han hade aldrig kört det och jag varnade honom: Tänk nu på att INTE ta så tunga vikter, man kör varje muskelgrupp en hel låt! Han ställde sig bakom mej och valde samma vikter som jag har, men jag hade ju tränat väldigt mycket och länge. Det slutade med att han fick gå till läkaren  med muskelinflammation i bägge armarna.  :o Gud vad han skämdes! Jag fick absolut inte säga något på jobbet och det har jag inte gjort heller.

Jo, jag vet. Det var bara lite läskigt, Paulún är ju också en av de som förespråkar sund kost och har GI-tabeller och grejer, men om han kan drabbas då kan nog vem som helst drabbas. Om Rössner åkte på en stroke skulle jag inte bli lika förvånad, den mannen är lite äldre och mullig. Paulún är ju vältränad och allt.

Jag tycker nog bara inte om att bli påminnd om min egen dödlighet, helt enkelt.

Visst är det lite roligt dock, när killarna går på sådana nitar. Lite skadeglad kan jag inte låta bli att bli *fnissar styggt*

smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera

Inlägg i den här tråden
          LadyG   Paulún till sjukhus   17-08-2006, 12:31
          stina   Usch! Tydligen hade han lyft väldigt tungt. Ib...   17-08-2006, 13:22
          LadyG   En väninna berättade för mig om hennes pojkvän, ha...   17-08-2006, 13:44
          Bettson   Blodpropp kan man få även vid unga...   17-08-2006, 13:56
          stina   Nej, låt bli att oroa dej! Det förekommer i nä...   17-08-2006, 13:56
          Bettson   Och man överlever blockpropp också...   17-08-2006, 14:31
          Hannele   Ändå orkar dom inte ens bära tillb...   17-08-2006, 14:36
          Bee   Intressant! Hur hänger det iho...   17-08-2006, 15:55
          Bettson   Blodförtunnande medel äter man när man för proppar...   18-08-2006, 07:51
          AnnammA   Jag tyckte det var oroande att läsa löpsedeln om P...   18-08-2006, 09:06
          Pirum   Om jag fattade det hela rätt så fick Paulun proppe...   19-08-2006, 16:53
          Hannele   Han är ju precis tvärtom, renlevnadsmänniska. Kan...   19-08-2006, 17:45
          LadyG   Precis, han är vältränad och äter sunt och allt de...   19-08-2006, 18:17
          Anki på Öland   Menar du på allvar att du tror så?...   19-08-2006, 18:50
          LadyG   Det genetiska arvet kan man ju inte göra något åt ...   19-08-2006, 18:56
          Anki på Öland   Ja, men vem säger att just hans sä...   19-08-2006, 19:06
          LadyG   Därav citattecknen, eftersom man omöjligt kan veta...   19-08-2006, 19:17
          kerstin z5-6   Håller med -det som har störst betydelse är val av...   19-08-2006, 21:16
          zaaritha   Jag tror att det kvittar hur nyttigt man än äter, ...   19-08-2006, 22:13
          Felix matte   Min mamma var en renlevnadsmänniska hon varken rök...   20-08-2006, 21:09

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 19:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon