|
Jag vet inte riktigt om jag håller med. Jaghar köpt ganska många kokböcker med GI-recept. Många dyra och ganska dåliga.
Våra bästa GI-recept är en av de billigare 165 kr. Dessutom så förklarar han väldigt bra så att man begriper vad man skall göra. LIkaså att metoden kan delas i flera steg. Kick-start, långsammare viktminskning och balanskost där man lägger tillbaka den mängd kolhydrater som man klarar av utan att gå upp i vikt. Och han skrev faktiskt ganska mycket som jag inte visste innan. OCh för första gångne
Fedon LIndbergs bok tror jag kostar 285 kr och den var egentligen bara hälften så bra. I efterhand kan jag kontatera att den mera var en balanskost i Lauritzons steg tre variant.
Atkins har jag mera uppfattat som hjärntvättssekt typ Tupperware så det förvånar mig inte att de gick i konkurs. Men jag lyckönskar de som lyckats med metoden.
Herbalife förstår jag inte alls. Dyrt är det i alla fall och jag får inget grepp om det hela. Verkar lite oseriöst i mina ögon, men jag lyckönskar de som går ner med den metoden också.
Viktväktarna kallar jag inom mig för förnedringsväktarna. Allt bygger på att man skall "skärpa sig" för att man blir tvyngen att stå inför alla andra. Amerikansk hjärntvätt där också. Dessutom så har ju vikväktarna fått ekonomiska problem eftersom folk Gi-bantar på egen hand med framgång. De har ju tom sagt upp personal. Av alla de i min bekanskapskrets som minskat i vikt med viktväktarna, så känner jag tyvärr inte en enda som lyckat hålla vikten efteråt. Så där finns det ingen jag kan lyckönska tyvärr. Jag hade gärna gjort det.
Så jag tycker faktist att det är ganska billigt med 165 kr får något som faktiskt hjälpt mig.
|