CITAT (LadyG @ 17-08-2006, 16:18)
"Våra bästa GI-recept " är nog säkert jättebra, eftersom den inte är skriven av enbart Lauritzon. Den drivande bakom den boken verkar vara
Ulrika Davidsson, och HON har gått ner 30 kilo med hjälp av Atkinsdieten.
Men huvudsaken är ju att det får
dig att må bra, eller hur? Och visst stämmer det att 165:- inte är så mycket (jag tror t om man kunde hitta den ännu billigare men det kan ha varit en annan bok).
Min poäng är att det finns många som tar den ena metoden efter den andra och aldrig lyckas, de betalar dessutom dyrt för det (GI Viktkoll t ex strax över 1 000-lappen om året bara i medlemsavgift). Varför? När man kan göra som du, som tar tag i saken själv, eller som andra jag känner som går med i gratis-grupper där man stöttar varandra och kommer med råd. Inte 17 ska man behöva betala tusenlappar för att få lite peppning och uppmuntran, några råd och recept när det behövs?
Kunskapen och tipsen betalar jag gärna för om de fungerar. Överviksproblem i sig kan vara mycket dyrare än den utgiften.
Peppning. Jomenvisst, har faktiskt bantningskompisar härinne också. Och det är dom som jag både får stöttning och råd om kunskap av.
Och faktiskt så är det så att jag fått fel råd. Inte att jag inte lagt ner tillräckligt mycket energi på att gå ner. Jag tycker det är lättare nu. Jag anstränger mig nästan inte alls . Det är det som är det märkliga.
Att sedan en person som du som tränar mycket inte kan ha en lågkolhydratkost är väl ganska självklart.
För mig började viktproblemen när jag gick från kraftigt kroppsarbete, åt som en skoghuggare och blev tvungen att leva ett stillsammare liv. Det fungerade naturligtvis inte alls. Åsså började jag att banta och på den vägen har det varit i 25 år. Det ena hälsoproblemet efter det andra har dykt upp. OCh nu skall jag jobba på att de skall försvinna.