Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gula blad på physalis
          tavvas
          Inlägg 09-08-2006, 20:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 75
          Medlem nr: 6 698

Jag har en physalis i växthuset. Det har vuxit bra och börjat ge mogen frukt. Helt plötsligt börjar blad efter blad att gulna. Jag har gödslat, vattnar regelbundet. Tacksam för tips.

--------------------
          Brita

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          LottaPB
          Inlägg 17-08-2006, 21:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 66
          Medlem nr: 8 403

Isabelle Ask:
          Mina månadssmultron övervintrar i trädgårdslandet utan problem. De vill i stort sett ha samma skötsel som jordgubbar och beter sig ungefär som jordgubbar under vintern, dvs de flesta bladen är helt nedvissnade. Plantan tar fart när värmen kommer och producerar nya friska blad och massor med smultron, tidigt på säsongen. Frösår sig gärna om du inte hackar bort de pyttesmå plantorna som ogräs. Revar sig inte!
          Min sons fritidsfröknar övervintrade physalisen i ett väldigt ljust fönster.

"Gurkan" - Du måste ha en nyare förpackning än jag har! På min står det: Förhindrar syretillförseln och skadegörarna dör. Och absolut inget om paraffinoljan. Men det förklarar ju varför det kan användas till i stort sett alla växter. Dyrt var det, också. Förra året försökte jag bli kvitt mjöldaggen på rosorna, med klent resultat. Men det var ju en regning sommar, så utan "Stoppar insekter..." hade rosorna nog inte synts under "mjölet'".

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 02:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon