Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882
Jag har nu lärt mig skillnaden på skor och fot-dekorationer. Dvs jag föredrar ett par bekväma skor framför ett par snygga.
Önskar nästan att jag hade vågat vara medelålders när jag var tjugo. Åtminstone på den fronten. Mina fötter hade varit gladare och jag hade förmodligen haft mindre med smärtrynkor i ansiktet och nu sett ut som rena ungdomen
Vilka andra medelåldersvarningar finns det. Man behöver ju inte falla i alla gropar med det samma. Man kan ju försöka hänga med och misshandla kroppen ett tag till, om man orkar alltså
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002
Ung. Medelålders. Gammal. Låter inte särskilt kul. Medelålder. Vad är det??? Tant & gubbe? – Det är ju kidsens benämning (dom under 18). Det kan inte vara meningen att kidsen skall bestämma för alla oss andra. För dom kan vi vara pensionsmässiga vid 28 (jag vet för jag tyckte min gymnasielärare hade en fot i graven. Han var kvar på skolan när både min dotter och senare min son gick där!)
Så nej, glöm det där med ålder! Det är fullständigt irrelevant! Ålder är mer mentalt än fysiskt. Och det är mestadels andras bedömning, inte vår egen.
Om några veckor skall vi gå och lyssna på BB King. Han är runt 80. Helt underbar. Musik har ingen ålder. Jag såg honom i Malmö efter han fått Polar-priset för några år sen. Kidsen jublade! (Alla reste sig när BB kom in på scenen iofs)
Så ta’t lugnt. Var er själva och låt kidsen var Sig själva. Dom blir ju oxå stora en gång.
hälsar (tant) Bee
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3