Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tripod för rosor, John Cabot
          Anki V
          Inlägg 16-08-2006, 18:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Genom att "vänstra" lite på AoT.s rosforum så har jag insett att en/två John Cabot är en förutsättning för.....(ja, det har jag inte kommit på ännu)

På fotot så kan man se att det från parkeringen och ner mot "gräsmattan är det en liten slänt. Där ska det byggas en stödmur av natursten nu i höst. Mitt i muren kommer det att vara en trappa ner mot gräset (snett bakom ormbunken).

På båda sidor av trappan skulle jag kunna tänka mig tripoder med Mr Cabot i. Vad tror ni om det?

Ett "litet" problem är att det är ett berg "övanför" vår tomt och allt regnvatten rinner ju neråt. Vi har i och för sig dränering nerlagd i gräsmattan men den ligget ju bara på 20-30 cm djup. Vad tror ni blir det för blött. Att testgräva denna torrsommar är ju inte stor ide´.

Syrenen tänkte jag skulle få stå kvar, naturligtvis med en uppstädning runt.

Lite längre bort, bortom jordhögen med presenning över har jag tänkt mig mimmelsblå riddarsporrar.

/Anki

PS. De hemska ormbunkarna är borta nu.

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anki V
          Inlägg 20-08-2006, 18:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Nu har förberedelserna börjat för att ta emot John Cabot laugh.gif

Slänten kommer att bli "stensatt", och stentrappan från parkeringen ner till "trädgården" är nästan färdig.
          Först rensade vi bort allt hallontis, tistel, revsmörblomma mm. mm. Sedan började puzzlandet för att hitta rätt typ av stenar.

Hjärtevännen "kom på" att han skulle göra "rosgropar av sten och det blir inga dåliga gropar. Både Jonh Cabot och någon marktäckande ros kommer att få plats i varje grop.

Gropen är ca 1,10m i diameter och ca 70 cm djup och till veckan kommer det att grävas/byggas en lika dan till på andra sidan trappan. laugh.gif laugh.gif

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 17:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon