CITAT (Hamilton @ 22-08-2006, 14:09)

Jag har nu kontaktat
Tomten Och när han var klar med sin golf runda skulle han kolla upp "er" (jag har berättat vilka ni är) som inte verkar gilla honom. :unsure: Sedan skulle han ta ställning till
om ni skulle få några julklappar i år.....................

Nu bara måste jag få berätta trots att detta inte har någonting med själva tråden att skaffa...
På Chelsea Flower Show i fjol hittade jag en trädgårdsprydnad som jag så gärna ville ha. Den smått snorkiga killen, som jobbade i visningsträdgården, avspisade mig kort med att det var ett utställningsföremål som inte var till salu.
Jag försökte förklara att jag var utländsk turist och att jag nog skulle betala vad den kostade men killen blev bara ännu mera snorkig.
Då jag gick sa han med ett hånfullt tonfall att det är bra att man lär sig att man inte kan få allt här i livet.
Då flög f-n i mig, jag vände mig om och sa:
"Jag är från julgubbens hemland, jag ska minsann se till att du inte får några julklappar i år!"
Han stirrade på mig, brast ut i gapskratt och gav mig det jag ville ha - gratis!
Mulle
PS. Tomten heter julgubben hos oss och försök inte ens påstå att han skulle bo hos er för det gör han INTE!!!!