Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> simrishamn, vad finns det där
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 25-08-2006, 08:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

hejsan alla

ska ner till simrishamn nån helg nu . vet inte just vilken helg men ändå .

tänkte fråga er här inne om ni vet nåt som man kna gå å titta på
          typ som trädgårdar eller annat å kankse några plantskolor m.m.
          tacksam för tips wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Sommartorparn
          Inlägg 26-08-2006, 10:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 045
          Medlem nr: 3 927

CITAT (cato @ 25-08-2006, 23:11)
          Betr. Mandelman.....  Ja, ja, smaken är delad. Jag vill åtminstone ej råda någon att lägga tid på ett besök där, men glömde att påminna om ÄPPELMARKNADEN i Kivik den 23-24 sept.
          Hälsningar
          Cato

Äppelmarknaden var en besvikelse för mig.... wacko.gif biggrin.gif

Hade trott det skulle finnas information, provsmakning, försäljning av många gamla, ovanliga och för mig okända äppelsorter. Men ack nej, det var exakt samma sorter som såldes i vanliga livsmedelsbutiker. Priset var något lägre än i butiken, men så hade vi betalat inträde till festivalområdet, så det gick det jäms upp. Man hade detta år (2005) slutat hjälpa besökarna med sortbestämning av äpplen , vilket var ett annat ärende jag hade.sad.gif För övrigt var det hela ett sedvanligt marknadsområde med försäljning av tingeltangel, prydnadssaker i form av äpplen, musikunderhållning och en äppeltavla. Men det var inte det jag hade åkt dit för. sad.gif

Att därifrån åka till Mandelmans för att i höstsolen med en kopp kaffe, njuta av utsikten, humlesurret och förundras över de många fjärilarna i kålgården, var en lisa för själen. Jag förstår att den som förväntat sig en prydnadsträdgård blir besviken. Detta är ett litet ekosystem som producerar ätbart men som är vackert på samma gång. Och trots att jag inte själv är odlare tycker jag det är intressant att titta på alla fiffiga lösningar. rolleyes.gif

--------------------
          Hellre planering än plantering

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 09:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon