Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Spårvagn 101, Kurs för norrlänning på villovägar
          Jejja
          Inlägg 26-08-2006, 15:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 598
          Medlem nr: 3 031

Hallå odlaiter!

Imorgon åker jag till Borås för skolträff. På onsdag ska jag till Göteborgs botaniska trädgård för första gången i mitt liv... wub.gif

Jag har sökt på västtrafiks reseplanerare om hur jag ska åka, men... det är ett litet problem... Hur funkar det där med spårvagn? Går det till precis som med buss? Eller köper man biljetter i förväg, eller, eller...

Hur göööör man???
          wacko.gif

(pinsam fråga va...)

--------------------
          Jejja, zon 6

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Piccante
          Inlägg 26-08-2006, 22:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Nu har jag iofs inte varit på botan mkt senaste året för jag har pluggat på distans det sista. De kan ju ha ställt till det i linjerna igen så att ingen ska kunna känna sig säker när man väl har lärt sig dem tongue.gif Linje 8 har tidigare bara trafikerat sträckan på dagtid och ersatts av linje 13 på tidig morgon och natt. Varför du inte kan ta 7:an på dagen begriper jag inte? Jag tror att jag måste läsa på detta snart jag ska själv till botan för upprop i veckan.

Botaniska har inga förvaringsskåp vad jag känner till. I den nybyggda delen av centralstationen, som länkar ihop "gamla" centralen med Nils Ericssonterminalen finns det en trapp ned till källaren med toaletter och en hall med förvaringsboxar.

Hållplatser ropas ut och dessutom kan man läsa namnet på den aktuella hållplatsen och den nästkommande på displayer i taket på spårvagnen. För säkerhets skull så plingar jag vid botan för det är inte alltid som det går på folk där. Jag har iofs aldrig varit med om att de åkt förbi men man vet aldrig...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 12:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon