CITAT (flaxss @ 26-08-2006, 22:47)
jag är medlem på allt om trädgård men nu är det så här att ska jag skapa nya album så är det inte så jätte roligt att lägga upp bilder från tidig sommar när man har redan en sida där man har fölt utveckligen framm till nu så ska man börja göra ett nytt så bler det bara nya bilder å då så ser ingen dom andra .
sen plus så ska man leta upp allt å börja om inte kulit
det är så himla frusterande
Du kan väl låte de gamla ligga kvar på sidan och sedan kopiera dem till det nya albumen du skapar på AT eller Odla. Sedan kan du bara länka om till det albumet och inte till det gamla.
När du gjort det kan du redigera dina trådar där du har bilderna och ändra adressen till de nya. Använder du sök och frågar efter dina inlägg så hittar man rätt så lätt.
Jag märkte inget popuppfönster men som jag skrev tidigare ingen blädderfunktion men jag kanske är halvblind.
Jag tycker inte bilderna blir så mycket större i de andras album än i Odlas. Beror på hur man tar korten och hur mycket man måste minska. En del kanske man kan klippa ner i paint t.ex. och bara ta med det viktigaste och sedan göra en förminskning. Mina bilder är originalstorlek 448 kb och sedan minskar jag dem i paint där jag väljer från 100 % till 35 % det blir mellan 48-70 kb ( från ca 500x450 bildpunkter eller från ca 38460 byte) och de passar till Odlas album. Jpg-format förståss och jag tycker inte de är små.
Lycka till flaxss.