CITAT (LadyG @ 29-08-2006, 11:12)
CITAT (Rossi @ 29-08-2006, 09:14)
CITAT (LadyG @ 28-08-2006, 14:58)
Men det syns väl om det är fabrikationsfel eller handhavandefel; det är lite skillnad på t ex en kabel som lossnat för att den var dåligt fäst eller om den har ett halvt akvarium inannför skalet?

Ja, ditt exempel med akvarium hade ju t.o.m. en dumskalle som jag fattat att det var handhavandefel.

Men det finns massor med andra handhavandefel som inte är helt lätta att fastställa. Om du t.ex. har en plasma-TV så kan text/bilder brännas fast på skärmen om du har haft TV:n på för många timmar i sträck. Det räknas som handhavandefel. Du kan ha tappat TV:n i golvet som jag skrev. Ingenting som syns utanpå men den funkar helt plötstligt inte.
Om jag vill titta på en fotbollsmatch och sedan en långfilm på kanal 3 kommer deras logga att ligga i övre delen av tv-rutan hela tiden, i minst 3 timmar i sträck och så gott som garanterat brännas in. Är det handhavandefel också?
I så fall är ju plasma-TV sämsta tv-typen man kan köpa.
Det krävs nog mer än tre timmar innan logon bränns in. Vi köpte en LCD-TV i våras och jag tittade i manualen på den och även där står att t.ex. en logo kan brännas in i skärmen. Jag trodde att det bara gällde plasma-TV men tydligen även LCD. Nåja, så mycket som det zappas här så är det nog ingen risk att någon logo bränns fast i vår TV!