CITAT (kristerh @ 29-08-2006, 20:16)
Nu har det hänt igen, jag kommer hem från jobbet och ska ringa-----ingen kopplingston! ringer mitt nr med mobilen, ----Svensson får jag till svar ;)
jag heter inte svensson

ringer igen, samma svar...
samma sak hände mig förra året vid den här tiden (ungefär) när man ringde till mig hamnade man hos någon annan
undrar vad de håller på med på telia, har givetvis felanmält, det skulle ta upp till 5 dagar innan felet fixas, och om jag ville ha mitt nr hänvisningskopplat till tex mobilen skulle jag få betala för det :blink:
och så blir jag så jäd förb på att man inte får tala med någon person utan: gäller det detta tryck 3 och fyrkant och så vidare, satt säkert 7 min o bara tryckte på nr och fyrkant.
hatar företag där man måste hålla på o knappa för att få prata med någon, nu fick jag dessutom endast prata med en maskin...
Begär ersättning av Telia och begär också kontroll och klart besked om
hur det kan komma sig att ditt nummer kopplas till annan abonnent.
Jag har då när vi hade Telia, alltid krävt att få använda mobilen till vanlig samtalskostnad istället ... (beroende av tel pga sjukdom)... de gick med på det.
Så här står att läsa på telia.se
7. Avdrag
7.1 Öppnas inte anslutning till Telenätet den dag som överenskommits och beror förseningen på Telia, har Kunden rätt till prisavdrag. Har annat belopp inte överenskommits är avdraget lika med tre månaders fast avgift för anslutningen. Ersättningen regleras genom avdrag på fakturan.
7.2 Har Tjänst varit obrukbar på grund av fel i denna Tjänst har Kunden rätt till prisavdrag i förhållande till felets varaktighet räknat i dygn från den tidpunkt då Kunden anmälde felet till Telia. Avdrag görs med den del av den obrukbara Tjänstens fasta avgift som skulle ha utgått under den tid felet varat, om annat inte anges i punkterna 7.3 eller 7.4.
7.3 Ersättningen regleras genom avdrag på fakturan. Prisavdrag som understiger 25 kronor per faktureringsperiod utgår inte.
7.4 Avdraget beräknas till den obrukbara Tjänstens fasta avgift
- för tre månader, om felet varat minst fem dagar i följd
- för sex månader, om felet varat minst tio dagar i följd
- för nio månader, om felet varat minst femton dagar i följd.
7.5 Framställs inte krav på prisavdrag inom skälig tid efter det att Tjänsten skulle ha öppnats eller felet upphört, förlorar Kunden sin rätt till avdrag. Skälig tid är normalt två månader.